Εβίτα Σιατίτσα

Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc

Διεύθυνση
2316 016 077 info@nutrizin.gr 698 156 0024 evitasiatitsa_diaitologos Nutrizin
Insagram

Απώλεια βάρους: 6 + 1 λάθη που κάνεις και την εμποδίζεις

  -  Διατροφη   -  Απώλεια βάρους: 6 + 1 λάθη που κάνεις και την εμποδίζεις
απώλεια βάρους

Απώλεια βάρους: 6 + 1 λάθη που κάνεις και την εμποδίζεις

Η απώλεια βάρους είναι συχνά ένα ταξίδι με πολύ δρόμο, πολλές στάσεις αλλά και κάποιες περιπέτειες θα έλεγα που και που. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί και μία όμορφη διαδικασία εκμάθησης. Τι μαθαίνεις μέσα από την προσπάθειά σου για απώλεια βάρους; Εκπαιδεύεσαι διατροφικά, καταρρίπτεις μύθους, αλλά μαθαίνεις και τον εαυτό σου λίγο έως πολύ.

Συχνά όμως θα κάνεις λάθη και είμαι σίγουρη ότι ίσως κάποια στιγμή αναρωτήθηκες και εσύ «μα γιατί δεν χάνω κιλά αφού ξεκίνησα να προσέχω τη διατροφή μου»; Δεν είναι λίγες οι φορές που άνθρωποι που με επισκέπτονται δηλώνουν ότι αποφάσισαν να με επισκεφθούν γιατί μόνοι τους δεν μπόρεσαν να χάσουν βάρος. Όσο και αν προσπάθησαν η απώλεια βάρους που επιθυμούσαν δεν ήρθε. Μάλλον κάτι δεν γίνεται σωστά, δεν νομίζεις και εσύ;

Τι μπορεί όμως να είναι αυτό που έχει ως αποτέλεσμα την αποτυχία στην απώλεια βάρους;

Εγώ θα προσπαθήσω να σου αναφέρω τα πιο συχνά λάθη που κάνεις. Λάθη που κάνεις ενώ εσύ θεωρείς ότι προσέχεις την διατροφή σου. Να τα πάρουμε με τη σειρά;

1.       Κάνεις μίξεις πολλών super υγιεινών συστατικών!

Τι έχει αυτό ως αποτέλεσμα; Ένα γεύμα ή σνακ με πολλές θερμίδες! Σίγουρα πολλές περισσότερες από όσες πίστευες! Είμαι σίγουρη ότι συνταγές για super healthy bowls, energy smoothies, μπάρες ενέργειας και άλλα παρόμοια παίρνουν φωτιά όταν ξεκινάς να προσέχεις την διατροφή σου. Έχεις αναλογιστεί όμως πόσες θερμίδες μπορεί να κρύβει ένα τέτοιο υγιεινό σνακ/γεύμα; Το ότι κάτι είναι υγιεινό ή περιέχει για παράδειγμα «καλά» λιπαρά δεν σημαίνει ότι μπορούμε και να το καταναλώνουμε σε απεριόριστες ποσότητες! Συμβουλέψου τις ετικέτες τροφίμων ή τον/την διαιτολόγο σου για να βρείτε τις κατάλληλες ποσότητες και τη σωστή μερίδα για σένα!

απώλεια βάρους διατροφή δίαιτα

2.       Τρως μεγάλες ποσότητες υγιεινών φαγητών.

«Έλα μωρέ, φασολάκια είναι, όσα και να φας δεν έγινε και τίποτα». Ή «μα δεν μπορώ να τρώω όσα φρούτα θέλω; Αφού είναι υγιεινά». Σου θυμίζουν κάτι οι παραπάνω δηλώσεις; Αν ναι τότε συνέχισε την ανάγνωση. Παρόμοια και με την περίπτωση νούμερο 1 έτσι και εδώ η ποσότητα και η μερίδα παίζουν σημαντικό ρόλο. Μπορεί κάτι να έχει λιγότερες θερμίδες από κάτι άλλο αλλά αυτό δεν συνεπάγεται και ελευθερία στην ποσότητα που τρως. Για άλλη μια φορά θα πρέπει να εκπαιδευτείς με τη βοήθεια κάποιου ειδικού στο μέγεθος των μερίδων.

3.       Δεν τρως πρωινό.

Το γεύμα που συχνά από όλα παραλείπεται! Μήπως όμως αυτό σε οδηγεί στο να πεινάς αρκετά κατά τη διάρκεια της ημέρας; Και κάπως έτσι καταλήγεις να τρως περισσότερο προκειμένου να ικανοποιήσεις το άδειο σου στομάχι που διαμαρτύρεται. Ακόμη και αν δεν νιώθεις να πεινάς το πρωί, το να καθιερώσεις αυτή τη συνήθεια πίστεψέ με θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο/η.

4.       Τρως πάρα πολύ λίγο.

Στην άλλη όψη του νομίσματος είσαι και εσύ που στην προσπάθεια για απώλεια βάρους καταλήγεις να τρως σαν σπουργίτι. Τι έχει αυτό ως αποτέλεσμα; Μπλοκάρεις τον μεταβολισμό σου, καθώς ο οργανισμός σου μειώνει τις καύσεις του για να επιβιώσει. Και κάτι άλλο ακόμη πιο σημαντικό; Ταλαιπωρείς τον εαυτό σου χωρίς λόγο με το να τρως ποσότητες που μόνο κορεσμό δεν μπορούν να σου προσφέρουν. Απέφυγε λοιπόν τις δίαιτες πείνας και συμβουλέψου έναν επιστήμονα διαιτολόγο για να σε καθοδηγήσει ορθά!

5.       Έχεις αποκλείσει ολόκληρες ομάδες τροφίμων από το διαιτολόγιό σου.

«Έκοψα τα μακαρόνια», «έκοψα το ψωμί και το ρύζι», έκοψα μαχαίρι τα γλυκά»….και τα λοιπά και τα λοιπά. Πως μεταφράζεται αυτό σε μένα; Στέρηση, στέρηση και πάλι στέρηση. Γιατί να αφαιρέσεις ολοκληρωτικά από τη διατροφή σου κάτι που αγαπάς; Κάτι που απολαμβάνεις να τρως; Μήπως εναλλακτικά να «μάθεις» να το τρως σε πιο λογική συχνότητα ή/και ποσότητα; Για παράδειγμα αν συνήθιζες να τρως μισή φραντζόλα ψωμί με τα φασολάκια σου και όχι μόνο, γιατί να απαρνηθείς το ψωμάκι εντελώς; Δεν προτιμάς να φας 1 φέτα ψωμί και έτσι να το απολαύσεις αφού τόσο το αγαπάς; Ή εσύ που είσαι γλυκατζού γιατί να κόψεις μαχαίρι τα γλυκά; Μήπως απλά αντί να τρως κάθε μέρα το περιορίσεις σε 1-2 φορές την εβδομάδα; Ή γιατί όχι να φτιάξεις το αγαπημένο σου γλυκό σε μια πιο light εκδοχή;

απώλεια βάρους ψωμί

6.       Πίνεις πολύ αλκοόλ.

Μήπως ανήκεις και εσύ σε αυτούς που το παρακάνουν με το αλκοόλ; Δεν είναι λίγες οι φορές που διαπιστώνω ότι αρκετοί δεν λαμβάνουμε και πολύ στα σοβαρά τις θερμίδες που καταναλώνουμε από τα αλκοολούχα ποτά. Η πεποίθηση ότι το «τζιν τόνικ» είναι light ποτό που μπορώ να καταναλώνω άφοβα βλέπω να επικρατεί αρκετά. Μήπως ήρθε η ώρα να υπολογίσεις την εβδομαδιαία κατανάλωση αλκοόλ και με τη βοήθεια ενός ειδικού να δεις πόσο λίγη ή όχι είναι;

7.       Έχεις μειώσει πολύ τις καύσεις σου.

Μήπως σταμάτησες τελευταία να περπατάς για τη δουλειά; Σε εξυπηρετεί εκείνη η συνάδελφος με το αυτοκίνητο και έχεις «γλιτώσει» έτσι το καθημερινό περπάτημα; Ή μήπως ακολούθησες κάποιο πρόγραμμα γυμναστικής που έχει πάει πλέον περίπατο. Οι μειωμένες καύσεις συχνά ευθύνονται και για την αύξηση του βάρους με το πέρασμα των χρόνων και όχι το ότι «γερνάς και δεν χάνεις»!

 

Αν έχεις κάποια ερώτηση για όσα διάβασες ή θέλεις να ενημερωθείς για κάποιο θέμα που σε απασχολεί στείλε μου το μήνυμά σου εδώ!