Εβίτα Σιατίτσα

Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc

Διεύθυνση
2316 016 077 info@nutrizin.gr 698 156 0024 evitasiatitsa_diaitologos Nutrizin
Insagram

Προβιοτικά και Πρεβιοτικά: Οι σύμμαχοι του εντέρου μας

  -  Διατροφη   -  Προβιοτικά και Πρεβιοτικά: Οι σύμμαχοι του εντέρου μας
προβιοτικά

Προβιοτικά και Πρεβιοτικά: Οι σύμμαχοι του εντέρου μας

Θα έχετε ακούσει σίγουρα για τα προβιοτικά! Γνωρίζετε όμως τι ακριβώς είναι και που μπορούν να μας βοηθήσουν;

Ας τα πάρουμε με τη σειρά. Μιλώντας για προβιοτικά αναφερόμαστε ουσιαστικά σε ζωντανούς μικροοργανισμούς που βρίσκονται φυσιολογικά στο έντερό μας! Τα προβιοτικά «φροντίζουν» το έντερο και εμποδίζουν την ανάπτυξη ανεπιθύμητων μικροοργανισμών.

Τα προβιοτικά τρέφονται με πρεβιοτικά. Τα πρεβιοτικά δεν είναι κάτι άλλο αλλά ίνες, δηλαδή υδατάνθρακας, οι οποίες δεν πέπτονται από το έντερο και αποτελούν την τροφή των προβιοτικών. Γίνεται λοιπόν σαφές ότι ο συνδυασμός των δύο βοηθά στην ομαλή λειτουργία του εντέρου μας.

Τι οφέλη έχω αν καταναλώνω προβιοτικά;

  1. Η επαρκής κατανάλωσή του βοηθά στην ομαλή λειτουργία του εντέρου με την ανάπτυξη ωφέλιμων βακτηρίων σε αυτό.
  2. Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση προβιοτικών βοηθά στην πρόληψη και αντιμετώπιση κολπικών μολύνσεων στις γυναίκες.
  3. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η κατανάλωση προβιοτικών μπορεί να βοηθήσει άτομα που πάσχουν από τη νόσο του Crohn και από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (σπαστική κολίτιδα).
  4. Σε αρκετές περιπτώσεις διάρροιας μπορούν να ανακουφίσουν τα συμπτώματα.
  5. Κάποιες μελέτες έχουν δείξει μείωση των συμπτωμάτων κολικών σε βρέφη όταν η μητέρα που θηλάζει ακολουθεί μια διατροφή πλούσια σε προβιοτικά.
  6. Υπάρχουν ενδείξεις για πρόληψη των λοιμώξεων του ουροποιητικού από την κατανάλωση προβιοτικών.

Που τα συναντάμε;

Προβιοτικά: Πέρα από το έντερο τα συναντάμε και σε προϊόντα τα οποία έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το γιαούρτι με πέτσα, το κεφίρ, το ξινόγαλα, το ψωμί από προζύμι.

Πρεβιοτικά: καλές πηγές πρεβιοτικών αποτελούν τα σπαράγγια , η αγκινάρα, η μπανάνα , το πλιγούρι βρώμης και τα όσπρια.

Συμπληρώματα διατροφής με προβιοτικά και πρεβιοτικά: μας δίνουν μεγάλη ποσότητα των ουσιών αυτών, ενώ το θετικό είναι ότι απορροφώνται άμεσα από το έντερο. Ενημερωθείτε από το γιατρό σας και συμβουλευτείτε τον φαρμακοποιό σας για την λήψη τους.

 

Comments: 1

  • Εβίτα Σιατίτσα
    28/08/2019

    vbgjbhjhg