Εβίτα Σιατίτσα

Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc

Διεύθυνση
2316 016 077 info@nutrizin.gr 698 156 0024 evitasiatitsa_diaitologos Nutrizin

Κινόα: 5 συνταγές για να την απολαύσεις

  -  Διατροφη   -  Κινόα: 5 συνταγές για να την απολαύσεις
κινόα θρεπτικά συστατικά και συνταγές

Κινόα: 5 συνταγές για να την απολαύσεις

Είμαι σίγουρη ότι δεν ακούς πρώτη φορά για την κινόα και ότι τουλάχιστον μία φορά τη δοκίμασες στις συνταγές σου. Πολύς λόγος γίνεται για την κινόα τελευταία και όχι άδικα θα έλεγα.

Αν θέλεις να μάθεις για τα θρεπτικά συστατικά που κρύβει η κινόα και τα ωφέλη της για την υγεία σου τότε συνέχισε να διαβάσεις.

Στο τέλος θα σου προτείνω και μερικές συνταγές με κινόα που κατά την άποψή μου είναι νόστιμες αλλά και θρεπτικές για εσένα που θέλεις να έχεις μία ισορροπημένη διατροφή!

Τι είναι η κινόα;

Σπόρο της γης ή αλλιώς Χρυσή Τροφή συνηθίζουν να την αποκαλούν στην Λατινική Αμερική. Τρόφιμο με μεγάλη διατροφική σημασία για τους προκολομβιανούς πολιτισμούς, καθώς αποτελούσε τη δεύτερη κύρια τροφή μετά την πατάτα και ακολουθούνταν από το καλαμπόκι. Ο λόγος για την κινόα! Τι και αν τόσα χρόνια δεν γνωρίζαμε για αυτή; Από ότι φαίνεται ήρθε για να μείνει!

Τι είναι όμως; Δημητριακό, όσπριο; Η κινόα θα λέγαμε ότι μοιάζει αρκετά με δημητριακό. Παράγεται από το φυτό Κινόα και αυτό που τελικά καταναλώνουμε δεν είναι παρά ο αποξηραμένος καρπός του φυτού αυτού.

Σε τι διαφέρει από τα υπόλοιπα δημητριακά;

Η βασική της διαφορά από τα υπόλοιπα δημητριακά είναι η μεγάλη περιεκτικότητά της σε πρωτεΐνεςω3 πολυακόρεστα λιπαράκάλιο και σίδηρο. Η κινόα περιέχει 13% πρωτεΐνη και αυτό μάλλον της έδωσε θέση στην ομάδα των υπερτροφών ή αλλιώς superfoods!

Επιπλέον ενώ το ρύζι και το σιτάρι έχουν χαμηλή περιεκτικότητα στο αμινοξύ λυσίνη, η κινόα περιέχει σε ίσες ποσότητες τα αμινοξέα που είναι ουσιώδη για την λειτουργία του οργανισμού, καθιστώντας τη πιο πλήρες τρόφιμο. Ένα ακόμη ατού της είναι ότι είναι ελεύθερη γλουτένης και έτσι καταναλώνεται άφοβα από άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη, την κληρονομική ασθένεια όπου το άτομο έχει δυσανεξία στη γλουτένη (πρωτεΐνη που υπάρχει στο σιτάρι, το κριθάρι, τη βρώμη και τη σίκαλη).

Αποτελεί επίσης καλή πηγή φυτικών ινών βοηθώντας έτσι την πέψη και την ομαλή λειτουργία του εντέρου.

Κινόα και θρεπτικά συστατικά

κινόα θρεπτικά συστατικά και συνταγές

Κινόα: 5 προτεινόμενες συνταγές

Συχνά με ρωτάτε πως μπορείτε να εντάξετε την κινόα στη διατροφή σας. Αναζητάτε συνταγές αλλά συχνά “χάνεστε στη μετάφραση”. Έτσι λοιπόν σας προτείνω 5 αγαπημένες μου συνταγές με κινόα και φυσικά ανυπομονώ να μου δώσετε και τις δικές σας ιδέες και προτάσεις.

  1. Σαλάτα με κινόα από τον αγαπημένο μας Άκη φυσικά! Βρες την εδώ!
  2. Γκοφρέτες με κινόα. Βρες τη συνταγή εδώ!
  3. Μπάρες με κινόα. Βρες την συνταγή εδώ και είμαι σίγουρη ότι θα την λατρέψεις!
  4. Ρυζόγαλο χωρίς ζάχαρη. Βρες την συνταγή εδώ η οποία στα συν της έχει και το ότι είναι χωρίς γλουτένη.
  5. Κεφτεδάκια με κινόα. Μία ευφάνταστη συνταγή που θα την βρεις εδώ!