Εβίτα Σιατίτσα

Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc

Διεύθυνση
2316 016 077 info@nutrizin.gr 698 156 0024 evitasiatitsa_diaitologos Nutrizin
Insagram

Κίνδυνος για εγκεφαλικό και μαύρη σοκολάτα: Τι σχέση έχουν;

  -  Διατροφη   -  Κίνδυνος για εγκεφαλικό και μαύρη σοκολάτα: Τι σχέση έχουν;
μαύρη σοκολάτα εγκεφαλικό

Κίνδυνος για εγκεφαλικό και μαύρη σοκολάτα: Τι σχέση έχουν;

Γιατί μιλάμε για σοκολάτα και κίνδυνο για εγκεφαλικό;

Γιατί λοιπόν αναφερόμαστε στο εγκεφαλικό και στη μαύρη σοκολάτα; Το εγκεφαλικό επεισόδιο  αποτελεί την τρίτη αιτία θανάτου στις Δυτικές χώρες μετά από τις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο. Δεν είναι επομένως περίεργο που ο καθένας μας θα έψαχνε για μαγικές τροφές που μπορεί να βοηθούν στη μείωση του κινδύνου για εγκεφαλικό. Υποθέτω επίσης ότι αρκετοί από εσάς έχοντας διαβάσει τον τίτλο του άρθρου θα θεωρείτε όλο χαρά ότι βρήκατε επιτέλους τον λόγο για να απενοχοποιήσετε την μαύρη σοκολάτα και να καταναλώσετε επιτέλους όση θέλετε από αυτή! Χωρίς να θέλω να σας απογοητεύσω η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση.

Ας δούμε αρχικά πως πραγματικά μπορεί η σοκολάτα να μας προστατέψει έναντι των εγκεφαλικών.

Όπως ίσως έχετε ήδη ακούσει η μαύρη σοκολάτα είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε φλαβονοειδή. Τα φλαβονοειδή ανήκουν σε μία ευρύτερη ομάδα ουσιών που αποκαλούνται φυτοθρεπτικά συστατικά. Αυτά παράγονται από τα φυτά και δρουν σαν αντιοξειδωτική ασπίδα γι’ αυτά, και κατ’ επέκταση για το ανοσοποιητικό μας σύστημα, προφυλάσσοντάς μας από τις επιθέσεις των ελευθέρων ριζών. Η μαύρη σοκολάτα καθώς περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα κακάο είναι και πιο πλούσια σε φλαβονοειδή. Στην πραγματικότητα όσο πιο πικρή η σοκολάτα τόσο πιο πλούσια στις αντιοξειδωτικές αυτές ουσίες. Με άλλα λόγια η πικρή γεύση της σοκολάτας οφείλεται στα φλαβονοειδή.

Εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα μίας μελέτης όπου φάνηκε να βελτιώνεται η λειτουργία των στεφανιαίων αρτηριών της καρδιάς  μέσα σε 2 ώρες μετά την κατανάλωση μαύρης σοκολάτας. Σε αντίστοιχη μελέτη παρατηρήθηκε ότι οι φλέβες στα μάτια είχαν μεγαλύτερη ικανότητα διαστολής μετά την κατανάλωση μαύρης σοκολάτας ενώ βελτιώθηκε και η κυκλοφορία στις αρτηρίες των ποδιών και του εγκεφάλου.

Τι αξίζει να προσέξουμε για φλαβονοειδή;

Ότι τα ωφέλιμα φλαβονοειδή τα συναντάμε στην σκόνη του κακάο. Έτσι λοιπόν ένα γλύκισμα που περιέχει λίγο κακάο και πολλά λιπαρά δεν αποτελεί το τρόφιμο εκείνο που θα μας προστατέψει. Αντίθετα όσο πιο «καθαρό» κακάο καταναλώνουμε τόσο καλύτερα απομονώνουμε τα ωφέλιμα φλαβονοειδή.

Επομένως ας φάμε μέχρι να χορτάσουμε;  Ή μήπως όχι;

Ελπίζω να μην σας απογοητεύσω λέγοντάς σας ότι αρκεί ένα περίπου κουταλάκι του γλυκού κακάο για να επωφεληθούμε από αυτό.

Κάτι ακόμη σημαντικό που είναι καλό να θυμάστε είναι ότι η δράση των φλαβονοειδών μειώνεται όταν το κακάο καταναλώνεται μαζί με γάλα! Εξ ’ου και η αναφορά μας σε μαύρη σοκολάτα και όχι σε σοκολάτα γάλακτος. Όχι μόνο λοιπόν η μαύρη σοκολάτα περιέχει την τριπλάσια ποσότητα φλαβονοειδών αλλά αυτά δρουν ανενόχλητα στον οργανισμό μας.

Και κάτι τελευταίο! Η ζάχαρη που συχνά καταναλώνεται μαζί με το κακάο παρεμποδίζει την λειτουργία των αγγείων. Προσπαθήστε λοιπόν να μην υποβαθμίζετε τα ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά του κακάου με μεγαδόσεις ζάχαρης.

Καλή σας κακαο-απόλαυση λοιπόν, αλλά θυμηθείτε να έχετε ως σύμμαχο το μέτρο!

Αναζητείστε υγιεινές συνταγές με βάση το κακάο και επωφεληθείτε από τις ευεργετικές του δράσεις στον οργανισμό μας!

Μέρος του άρθρο δημοσιεύτηκε στο portal του Mednutrition